halo halo, cuś nie moge scalać tematow :roll:
WYBUCHŁO TURBO
Zwiń
X
-
WYBUCHŁO TURBO
NO cóż stało się, ostatnimi czasy miałem małe problemy z zacinającymi się kierami turbinki więc dzisiaj chciałem troszeczkę rozruszać nieszczęsne kierownice.
Więc pałuje tak zdrowo pod 4,5 - 5 krpm i nagle w trakcie zmiany z 2 na 3 obroty zamiast maleć zapieprzają w górę :x więc myślę wyłączę zapłon a tu zonk kreci się nadal więc wbiłem piąteczkę hamulec strzał ze sprzęgła i zgasł w międzyczasie wytworzył tak ogromną ilośc czarnego dymu za sobą że nić nie było widać.
Po scholowaniu do domu zdjąłem przewodu od turbo zalane olejem #$%^& :twisted:
POMOCY CO DALEJ
Narazie szukam nowego turbo (to co padło to ARL) mam jeszcze w garażu AHF lecz już luzy ma spore na wirniku więc boję sięgo zakładać by nie było podobnie :lol: .
Co sprawdzić po wyjęciu turbo myślę że szybko zdławiłem silnik to może nie rozpieprzyło wnętrzości
Może ktoś spotkałem się z czymś podobnym
HELPPPPPPPPPPbyła czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
-
-
Zacznij od przeczyszczenia dolotu z oleju jesli tam żygło.
dwa spróbuj odpalić i zobaczyć czy coś nie stuka bo mógł sie przekrecić.
poszukaj terbinki na allegro lub na ebay na tym drugim patrz zagraniczne bo polscy sprzedawcy ebay jeszcze nie są godni zaufania.
tyle moge doradzić można spróbować jeszcze czy biegi sie zapinają na zapalonym tylko pamietaj nie dodawaj za dużo gazu tak na jałowym zrób proste testy.
Ja tak robiłem jak mi wąż z turbo spadł tyle że ja mam benzyne ale w TDI powinno być tak samo
Komentarz
-
-
Lukasso, nnic nie powoduje zassania oleju poprostu turbo straciło szczelność a olej w przewodach doprowadzających go w celu smarowania łożysk jest pod wysokim ciśnieniem i jak nie ma układu zamkniętego to pompa olejowa tłoczy olej a on ucieka przez nieszczelność i własnie z powodu wyskoiego ciśniena trzba szybko reagować bo oelj w błyskawicznie ucieka z miski olejowej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasZacznij od przeczyszczenia dolotu z oleju jesli tam żygło.
dwa spróbuj odpalić i zobaczyć czy coś nie stuka bo mógł sie przekrecić.
poszukaj terbinki na allegro lub na ebay na tym drugim patrz zagraniczne bo polscy sprzedawcy ebay jeszcze nie są godni zaufania.
tyle moge doradzić można spróbować jeszcze czy biegi sie zapinają na zapalonym tylko pamietaj nie dodawaj za dużo gazu tak na jałowym zrób proste testy.
Ja tak robiłem jak mi wąż z turbo spadł tyle że ja mam benzyne ale w TDI powinno być tak samo
jednakże nie jestem przekonany do zakupu na allegro czy ebay jest dużo aukcji z nowymi suszarkami lecz czy aby napewno nowe a nie regenerowane ?
Może ktoś moze polecić jakieś pewne źródło, bo chyba regenarecja nie jest dobrym rozwiązaniem :|była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
no właśnie jeżeli chodzi o suszarki z Allegro to mogą wyglądać na nowe, bo wypiaskowane, po regeneracji, nie wiem czy bym się skusił, nie jestem osobą zorientowaną w temacie, może jakiś spec by mógł to ocenić ale zwykły Kowalski ? :? no i skąd różnica w cenie, na Allegro nowa 800zł, a w sklepiku na Obozowej ok 2000zł ?, a na niemieckich stronach 1000 euro , z drugiej strony dużo osób mówi że turbina to żadne skomplikowane użądzenie i po regeneracji w dobrej firmie też jest dobra...no ale jak bym musiał kupować to też bym miał dylemat.....ja jutro jadę do pana Bogumiła na wymianę mieszka i przy okazji pewnie rozruszanie kierownic, mam nadzieje że na kilkadziesiąt tysięcy jeszcze starczy
Komentarz
-
-
lyzy 110, a za ile jest ta AHF bo ja tez poszukuje i chciał bym tak orientacyjnie wiedzieć.PerfectService by DGW
Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+
Komentarz
-
-
Tak to bywa z turbinkami, daj proszę znać jak już przywrócisz czeszkę do życia.
Bierz ARL bez namysłu, to wytrzymała sprężarka i będzie długo służyć jak będzie się o nią dbać. A awarie takie nie należą do przyjemnych i tanich.
Pozdrawiam"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
Pionek znów gra.......
Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
www.dynosoft.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Adrianlyzy 110, a za ile jest ta AHF bo ja tez poszukuje i chciał bym tak orientacyjnie wiedzieć.Zamieszczone przez wasylZ tego co mi wiadomo to zapytaj NECK-a 99 on ma namiar na gościa od turbo !!OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
lyzy 110, to jest orginał?? dają na nią jakąś gwarancje?? gdzie najlepiej jechać na wymiane turbo??PerfectService by DGW
Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+
Komentarz
-
-
Jak sie okazało W ASO skoda pracuje moj kumpel (z przyczyn wiadomych nie moge podawac w którym) :szeroki_usmiech Dziś z nim rozmawiałem o turbinach i oddzwonił za godzine z informacją ze moze za 1100zł mi spokojnie sprzedać nowke z 110-tke kolektorem. Co do FVAT domyślam sie ze jest to załatwiane innym kanałem tzn ze dostawcy przyjezdzają dają towar ale nie daja papierka na to i w ten sposób chłopaki z serwisu sobie dorabiają w ASO No ale nie wnikajmy w szczegóły :szeroki_usmiech Tak mi powiedział więc tego sie trzymajmy. Jak chcesz Maicroft, 10 sztuk to spytam czy na raz da sie tyle czy w odstępach kilku dniowych :diabelski_usmiech Sam bede łykał sztuke :diabelski_usmiech
Ewentualnie spytam o fakture bo moze i dajaOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Bo wiesz Maicroft, masz racje tyle ze ja nie nie oscyluje w 200 jak Purchawa :diabelski_usmiechOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Adrianlyzy 110, to jest orginał?? dają na nią jakąś gwarancje?? gdzie najlepiej jechać na wymiane turbo??
co do wymiany jeżeli zmieniasz tylko turbinę to najlepiej samemmu proste jak drut :lol: i pamiętaj o nowych uszczelkach pod kolektory, oba ponieważ jak nie odkręcisz dolotowego to nie wyjmiesz turbiny a przy okazji można przeczyścić dolot tlenu bo napewno syfu się zebrało przez EGR
[ Dodano: Pią 07 Kwi, 06 19:34 ]
a jednak q...a silnik do wymiany zmielone korby tłoki blok jednym słowem,
a nie chce mi się nawet pisać :evil:była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
Komentarz